Factuur Software Backup
Backup herstellen
De back-up bestanden zijn standaard opgeslagen in de map ‘Faktum’ onder ‘Mijn Documenten’ in de map ‘Backup’.
Om een back-up te herstellen; kiest u de laatste werkende/meest recente bestand en u opent het bestand door erop te dubbel klikken. U wordt vervolgens verzocht om een bestand op te slaan. Hiermee wordt een database bestand aangemaakt van de back-up bestand.
Het nieuwe bestand kunt u opslaan in de map ‘Faktum’. Vervolgens kunt u de nieuwe database bestand openen en de software zal opstarten met deze database bestand.
Controleer of de back-up bruikbaar is en controleer of er mogelijk ontbrekende documenten of gegevens zijn die u weer aan moet maken binnen de facturatie software.
Backup locatie instellen
De locatie van waar de back-ups worden weggeschreven kunt u instellen bij: Instellingen > Diversen > Back-up instellingen > Backup Pad.
De handelingen van het herstellen van een back-up van de factuur software wordt ook hier in een video tutorial uitgelegd.
Bekijk ook de gerelateerde FAQ: Computer crash