Wij helpen u graag met een computer crash
Indien uw computer gecrashed is en u de gegevens of documenten van de factuur software terug wilt krijgen dient u eerst te kijken of de bestanden nog te redden zijn.
Alle gegevens en documenten die aangemaakt zijn in de facturatie software worden opgeslagen in de database bestand.
De database bestand wordt automatisch aangemaakt en opgeslagen in de map ‘Faktum’ onder ‘Mijn Documenten’ lokaal op uw PC.
Ook back-ups die u uitvoert bij het afsluiten van de software worden in deze map ‘Faktum’ opgeslagen.
Als u PC gecrashed is; dan is het van belang dat deze map wel beschikbaar is op een backup.
Als u geen kopie meer heeft van deze map dan bent u helaas alle gegevens kwijt.
Mocht u deze map nog wel tot u beschikking hebben; dan kunt u deze map weer terug plaatsen op uw nieuwe PC en vervolgens de software opnieuw installeren; door de software van de website te downloaden (de proef versie download link is prima).
Tijdens de installatie van de software zou de factuur software automatisch moeten herkennen dat een bestaande database aanwezig is en zou u niets hoeven invoeren/kiezen. Mocht dit niet zo zijn dan krijgt u tijdens de installatie – de keus of u een nieuwe database wilt aanmaken; of gebruik wilt maken van een bestaande database. Hier kiest u voor ‘gebruik maken van een bestaande database’ en u verwijst vervolgens naar de map ‘Faktum’ die u zojuist heeft verhuisd van uw oude PC. Mocht u tijdens de installatie gevraagd worden om uw e-mail adres in te voeren; is het belangrijk dat u zich aanmeldt met de zelfde e-mail adres als bij de eerste/oorspronkelijke installatie. (Uw licentie is namelijk gebonden aan uw e-mail adres).
Bekijk ook de gerelateerde FAQ’s: Backup, Error – Lock file, Faktum factuur.exe werkt niet en Geen toegang, andere gebruiker.